לתת בראש

מכירים את זה שלפתע פתאום מצלצל הטלפון הקווי בבית?

מי לעזאזל מצלצל עדיין לטלפון קווי? אז בד״כ ישנן שתי אפשרויות: סוקרים ומתרימים. הסוקרים לרוב שואלים אם אפשר 2 דקות מזמנך. אם התשובה שלך שלילית הם מניחים לך וממשיכים לקורבן אחר, יותר פנוי. המתרימים לעומת זאת חדורי מטרה הרבה יותר. לרוב מדובר בקולה של אישה מבוגרת, מדי פעם קול צרוד וחרוך מסיגריות, שמספרת בלהט כמעט משיחי על עמותה כזאת וכזאת שעושה מלאכת קודש בעזרה לנזקק כזה או אחר ופונה לנימי הרגש העדינים ביותר שלך. המחשבה הראשונה שלך היא: ״בטח, למה לא לעזור לילד חולה סרטן לעבור ניתוח מסובך בקונטיקט? זה יציל נפש בישראל ויתן לי אחלה הרגשה שאני אחסן של בן אדם.״ ואז מגיעה המחשבה השנייה, הצינית והעניינית יותר, שאומרת לך בקול ביקורתי: תגיד את מטומטמת? את בכלל יודעת מי זאת העמותה הזאת? העולם הזה מלא בנוכלים ומנין לך שהכסף הזה לא הולך ישר לשיפוץ הפנטהאוז של ראש העמותה?״

אני לא יודעת מי מהמחשבות האלה ניצחה בסופו של דבר. מה שברור הוא שיש המון אנשים שרוצים לתרום ממיטב כספם לאלה שלא שפר גורלם, אך לא יודעים איך לעשות את זה ולהיות בטוחים שהכסף אכן מגיע למקום שצריכים אותו.

בדיוק בשביל זה קיימת ״ישראל תורמת״

לפני שאספר לכם על ״ישראל תורמת״ אני רוצה לספר לכם על עצמי כי זה הבלוג שלי ומותר לי.

אני אוהבת לתת ומאמינה בנתינה כערך מאד משמעותי בחיים שלנו.

החיים העניקו לי את כל מה שרציתי: משפחה נפלאה ותומכת, עבודה מתגמלת שאני אוהבת מאד, בית יפה במושב, חברים וחברות מהם למדתי המון, אנשים טובים באמצע הדרך שעזרו לי באין סוף דרכים. וכמובן כלב אחד ויחיד שאין כמותו. וחלק מהשפע הזה אני אוהבת ורוצה לחלוק עם אלה שלא זכו (פפה זוקף את אזניו, ומסתכל עלי במבט מודאג של: ״את לא מתכוונת לחלוק אותי, נכון?״)

בשנים האחרונות, כשהתחלתי לחוש ביטחון כלכלי, התכונה הזאת התגברה אצלי ומצאתי את עצמי תורמת בכל הזדמנות אפשרית, כן, גם לעמותות שמתקשרות אלי בטלפון הקוי (אתם מוזמנים לפנטהאוז של ראש העמותה, יש שם ג׳קוזי על שמי…).

ליצ׳י תרגומים עשתה לה מנהג לתרום תרגומים לעמותות שונות, כמו עמותת אקי״ם למשל שזכתה מאיתנו לתרגום מעברית לערבית של האתר שלה וגם אני באופן אישי תמכתי בלא מעט משפחות נזקקות ושלחתי להם מצרכי מזון מדי שבוע. מה יותר win win מזה? אלה שאין להם נהנים מהשפע שנוחת על שולחנם לארוחת השבת ואילו אני חשה סיפוק והנאה עצומים על כך שעזרתי למישהו ועל הדרך גם מנקה את מצפוני על כל המזימות הזדוניות שאני חורשת ביום יום.

בואו נחזור ל״ישראל תורמת״.

מדובר על פלטפורמה אינטרנטית שמאפשרת לכל אחד, אדם פרטי או חברת ענק, לתרום באופן מכוון לעמותות או לגופים שהוא בוחר מראש. מאז החלה הקורונה גברה הדרישה לגיוס תרומות באמצעים דיגיטליים, מאחר ועד אז רוב הפעילות התקיימה בכנסים וערבי התרמה. מי שמעוניין לתרום לגוף כלשהו או לגופים כלשהם, יכול להיכנס לאתר של ישראל תורמת ולהפקיד כספים לקרן שמוקמת בפלטפורמה, וכמובן לקבל חשבונית מס. הכסף מועבר באופן מבוקר ושוטף מידי חודש ומאפשר להימנע סופית משיחה מייגעת עם טלפנית מותשת בדיוק באמצע הישרדות.

אני גאה לספר ש״ישראל תורמת״ בחרו בליצ׳י תרגומים לבצע תרגום מעברית לאנגלית של תנאי השימוש לאתר התרומות – תרגום משפטי הדורש תשומת לב מרובה.

וזה מה שאמר על העבודה שלנו יונתן בן דור, המנכ״ל:

"רעות טיפלה בפרוייקטים שלנו וקיבלנו ממנה שירות יעיל ואדיב".

"We are always on a last minute deadline. Lichi is always responsive for our needs, good service, good value"

איזה כיף לעבוד עם לקוח שבראש מעייניו נתינה ועזרה לזולת ומאפשר לאלה שרוצים כל כך לתת לעשות את זה בדרך פשוטה, נוחה ובעיקר – בטוחה!

אז אם לתת זה בראש שלכם, אתם מוזמנים להיכנס לאתר של ״ישראל תורמת״ ולהתחיל לתת בראש!

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *