לא צריך לנסוע לחו״ל

לפעמים אני שואלת שואלת את עצמי ״מה אני צריכה את כל זה?״

לטוס ליד תינוק צורח ואוכל מיקרוסקופי ובלתי מזוהה, לבלות שעות בקונקשן באיסטנבול ליד משפחה צוהלת ועליזה מקירגיסטאן, לנסות לתקשר עם אנשים שלא מדברים בחוצפתם מילה אחת בעברית, להתרוצץ שעות ולחפש מתנות כדי שמישהו בבית ישמח בכלל שחזרת. נסיעה לחו״ל היא לא בהכרח להיט גדול, ומה גם שאפשר לראות את כל העושר התרבותי ומגוון צורות החיים שעולמנו יכול לספק בלי כל המאמץ הזה. כל שעליכם לעשות זה רק לנסוע זמן לא ארוך ממרכז תל אביב, לרדת במחלף רוקח, לחנות בחניון המרווח של מרכז הירידים ולצאת לשיטוט מרתק בתערוכת התיירות שמתקיימת שם מדי שנה.

אז גם השנה, כמו בשנים האחרונות הקמנו ביתן יפה לליצ׳י תרגומים ובאנו להתחכך בעולם התיירות. איזה כיף להסתובב בין הביתנים המרשימים והצבעוניים, לשבת באוהל בדואי, לצאת במחול טאיוואני או להקשיב לצלילי מוזיקה מאיי פיג׳י. לפגוש אנשים מכל כך הרבה תרבויות בלי שום קונקשן מייגע או מלונות מנוכרים, וכמובן ליצור קשרים עסקיים שתכל"ס, עם כל הכיף שמסביב, זה מה שבעצם באנו לעשות.

אבל למה להכביר מילים אם אפשר לצפות בסרטון וידאו, אז בבקשה:

התיירות לישראל צומחת בשנים האחרונות באופן מרשים, ובשנה שעברה כבר נכנסו לישראל למעלה מ-4 מיליון תיירים בשנה. חלק משמעותי מקידום התיירות הוא באמצעות תרגום החומרים השיווקיים עבור התיירים שמגיעים בהמוניהם ארצה, כולל כמובן ממדינות שבעבר פחות הגיעו אלינו, כמו סין למשל. (רוצים לקבל טיפים איך להתכונן לתיירות הסינית? הקליקו כאן) ומה שיכול לעשות את ההבדל הוא תרגום איכותי, וזה מה שאנחנו אוהבים להציע לגורמים הקשורים לתיירות בישראל.

מדריך שיחור לאשדוד

כך למשל עבדנו לאחרונה עם חברת התיירות העירונית של אשדוד. מסתבר שבאשדוד יש די הרבה מה לעשות, גם אם אתה לא סוור בנמל. החברה, שהפיקה את מדריך ׳שיחור׳ לתיירות באשדוד, החליטה לתרגם אותו מעברית לאנגלית, צרפתית, רוסית וסינית ולשם כך נרתמנו לעבודה המאוד מורכבת שכללה גם עימוד גרפי ברמה גבוהה, התאמת טקסטים משפה לשפה וטיפול בתמונות. העבודה הרשימה גם את ראש העיר של תל אביב, רון חולדאי שצעד ממושמע בעקבותיי עד לביתן של תיירות אשדוד לראות את הספרים, ואולי יום אחד נקבל טלפון מעיריית תל אביב? ״רון, מה דעתך?״

עם רון חולדאי, ראש העיר תל אביב יפו

לא מזמן זכינו לשמחתנו הרבה במכרז תרגום של משרד התיירות. מעבר לקידום המקצועי, אני מרגישה גאווה גדולה – בתור פטריוטית לא קטנה – לקחת חלק בקידום התיירות לישראל, כי כמו שאמר פעם אחד, שלא אציין את שמו מחשש לתעמולת בחירות: ״יש לנו ארץ נהדרת ועם נפלא״.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *