הרומן הרוסי שלי

עכשיו, למעלה משבוע אחרי כנס ״רומן רוסי״ של פורום ליצ׳י לעסקים, אני יכולה סופסוף לנשום ולהביט אחורה בסיפוק. היה שם כל מה שרציתי שיהיה: אנשי עסקים דוברי עברית ורוסית והעיקר – סקרנים וחדורי מוטיבציה להצליח בשוק לא קל. כל כך נהניתי לראות חיוכים הדדיים, טפיחות על השכם, כרטיסי ביקור עוברים מיד ליד והבטחות להיפגש על כוס קפה ולהתחיל לעבוד ביחד. הייתי זקוקה לפעמון גדול וחזק כדי להשליט קצת משמעת בחדר כי לא היה קל להושיב את האורחים שרק רצו להמשיך ולהתמנגל זה עם זה. אבל אז, כשאתה עומד מול קהל קשוב ומציג בפניו את העסק שלך בליווי מצגת, אתה מבין כמה זה חשוב ש-כ-ו-ל-ם ישמעו מה יש לך להגיד.

אחרי סבב ההצגה העצמית של הנוכחים וכמה סבבים של ספיד-נטוורקינג, עברנו לשלב ההרצאות של אלה שהיו שם – יוסי וקס, יועץ ותיק ומנוסה ומנכ״ל חברת ״נתיב״, תרם מנסיונו העשיר כדי לעזור לאלה שנכנסים לשוק הרוסי להבין עם מי יש להם עסק, ואיך זה עובד באמת.

אחריו סיפר לנו מיכאל אהרונסון, שהיה מנכ״ל חברת ״עוגיות לחמי״, איך משווקים וממתגים עוגיות ישראליות ברוסיה תחת השם הנוסטלגי ״Elza's Story". מי שנכנס אי פעם לסופרמרקט ברוסיה יכול להבין שלמכור עוגיות לרוסים זה כמו למכור סיגרים לביבי. מממ, דוגמה רעה…

ואם כבר דיברנו על אלזה, לא יכולתי שלא להזכיר לאורחים את סבתי אלזה ואת הבורשט הנפלא שהכינה לי בילדותי (עליו כתבתי בפוסט הקודם) ולשלוח אותם לטעום את הבורשט ושאר המטעמים הרוסים שעמדו על שולחן הכיבוד מחוץ לאולם.

אז אחרי ששלחנו 50 אנשי עסקים נלהבים להצליח במה שנפוליאון נכשל ולכבוש את רוסיה, לא נשאר לנו אלא לחשוב על היעד הבא ולהכין את הכנס הבא של פורום ליצ׳י לעסקים.

29/3/2017 – הפורום מארח משלחת של אנשי עסקים באיטליה. כל הפרטים

 

לצפיה בעוד תמונות, נא להיכנס לדף הפייסבוק של ליצ'י תרגומים: כשעסקים ושפה נפגשים

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *