בוקר איטלקי בנמל יפו

דמיינו: בוקר, נמל יפו, הדייגים כבר יצאו לים ואת השקט השורר על המזחים הריקים מפר בליל עליז של שפות: עברית, אנגלית ואיטלקית.

אין כמו יפו ב…בקרים

כמה מרגש היה לראות את חבורת אנשי BNI ממחוז פיאמונטה שבצפון איטליה, כולם ארוזים בחליפות ועניבות, מנהלים שיחות ערות ועמוקות עם אנשי עסקים ישראלים, חברי BNI ואחרים, ויוצרים קשרים שאולי יובילו לעסקאות עתידיות או לסתם קשרי ידידות מעבר לים. התפאורה היתה מושלמת, האינטראקציה מדהימה וארוחת הבוקר צבעונית וטעימה להפליא. בקיצור, לא יכולתי לבקש יותר.

האירוע, אורגן על ידי פורום ליצ׳י לעסקים, והתקיים בבוקרו של יום רביעי, ה-29 במרץ 2017, במסעדת הדייגים הותיקה בנמל יפו. המטרה היתה להפגיש בין חברי BNI מאיטליה, משלחת שהגיעה ביוזמתו של אנטוניו, עורך דין וחבר BNI, אוהב ישראל מושבע מצפון איטליה, לבין ישראלים שמעוניינים ליצור קשרים באיטליה.

אנטוניו וחברי המשלחת האיטלקית

לרגע היה נדמה שלשכור את המסעדה לצרכי האירוע היה מהלך קצת מיותר – האורחים נהנו לעמוד על הרציפים, בשמש הבוקר החמימה ולפטפט, ולא הראו סימנים שדחוף להם להיכנס פנימה. בסופו של דבר, אחרי הפעלת לחץ פיזי מתון, הם השתכנעו להיכנס וגילו בר עמוס במטעמי ארצנו.

בתיאבון

אחר כך עלו הדוברים, אנשי BNI ישראל וחבל פיאמונטה באיטליה, לשאת את דבריהם בעברית, איטלקית ואנגלית ולקינוח פצחנו בספיד-נטוורקינג, השיטה החביבה עלינו לחבר בין אנשים שמסבים יחד לאותו שולחן.

כמה נעים היה לשמוע, בעיקר בימים אלה – שהעולם, ובעיקר מערב אירופה, לא ממש משתגע עלינו – מילים חמות במבטא איטלקי כבד כמו: ״אנחנו באיטליה יכולים ללמוד הרבה מישראל, מעצמת הסטארט אפ״. וכשמילים אלה יוצאות מפיו של מריאנו, חבר פרלמנט איטלקי נאה שעושה כאן את ביקורו השלישי, זה אפילו יותר נעים.

 

בקיצור, אחרי שהלחץ השתחרר, האיטלקים עלו על האוטובוס שלקח אותם למצדה והדייגים חזרו מהים עם שלל דגים עצום, אפשר להביט אחורה בגאוה ולומר תודה על ההזדמנות שלא חמקה לחבר שני עולמות ושתי תרבויות עסקיות, כמו שאנחנו בליצ׳י אוהבים לעשות. ארי ודרצ׳י (לא אלה מהבלדה).

לצפיה בעוד תמונות: בדף הפייסבוק של ליצ'י תרגומים כשעסקים ושפה נפגשים

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *