"אל תזלזלו בבני עניים" – על הודו ועסקים בפורום ה-11

לא רק פרות, לא רק שאנטי באנטי, לא רק סרטי בוליווד, קבצנים ברחובות, נקודה אדומה על המצח, צלילי סיטאר, טאנדורי צ'יקן ואלפי תרמילאים ישראלים אחרי הצבא.

הודו היא הרבה יותר מכל אלה. המדינה השניה בגודלה בעולם, בעצם הדמוקרטיה הגדולה בעולם, היא היום מעצמה כלכלית אדירה עם כוח קניה בלתי נתפס שאין גוף עסקי בעולם שיכול להתעלם ממנה.

פורם ישראל-אסיה לעסקים ה-11, שהתקיים ב-15 בנובמבר 2011 בבית איגוד לשכות המסחר בת"א עסק בענק ההודי המתעורר.

נכון, לא ראינו שם צעירים בראסטות ושארוואלים או נערות בסארי יושבות בישיבת לוטוס ומתרגלות מדיטציה.

אבל היו שם כמה עשרות אנשי עסקים, עורכי דין, יועצים, מנהלים ובעיקר כאלה שעולם העסקים ההודי מרתק אותם, והם מבינים את הפוטנציאל האדיר שגלום בתת היבשת הענקית הזאת שצריכה לספק צרכים בסיסיים יותר או פחות  לשביעית מאוכלוסיית העולם.

לאחר שלב המינגלינג והצגת המשתתפים, כמו בכל פורום עד היום, שמענו את הרצאתו של דודי נס, מנכ"ל חברת B2B. החברה עוסקת במיקור חוץ בהודו ואנשיה מכירים טוב מאד את עולם העסקים ההודי השונה כל כך מזה המערבי.

בראשית ההרצאה שמענו סקירה כללית על הכלכלה ההודית וקשריה עם הכלכלה העולמית.

הכלכלה ההודית נהנית כיום מצמיחה של כ-8% בשנה – מספר מרשים לכל הדעות.

כולם רוצים לקחת חלק בחגיגה הזאת וכל העולם נמצא היום בהודו. אין כמעט חברה אמריקאית שמכבדת את עצמה שאינה מחזיקה משרדים או עובדת בהודו, אם במיקור חוץ או בשיטת עשה זאת בעצמך (DIY).

הודו היא בעצם מקפצה מצוינת למזרח ודרכה אפשר להגיע למדינות רבות אחרות במזרח. כמובן שקיים גם עניין החיסכון בעלויות, כי מה לעשות – העובד ההודי נוטה להסתפק במועט (לא שיש לו ברירות רבות…).

גם אנחנו, הישראלים, הכנסנו רגל או שתיים לתת-היבשת ההודית, אבל השיטה הישראלית המוכרת, זאת שגורסת לפעמים שאנחנו יודעים הכל יותר טוב מכולם, לא תמיד עבדה על ההודים וחברות ישראליות רבות חזרו משם עם הזנב בין הרגלים – ההודים ממש לא פראיירים ומכירים טוב מאד עם מי יש להם עסק, וכדי להצליח בעולם העסקים ההודי צריך ללכת בדרך ההודית ולהכיר את דרך החשיבה ואת התרבות שמנחה את ההודים כמה אלפי שנים.

על התרבות העסקית בהודו אתם יכולים לצפות בקטע לא ארוך מהרצאתו של דודי נס. הקליקו על הסרטון, הצמידו כף יד לכף יד ותגידו יפה "נמסטה".

לאחר הפסקה קצרה של מינגלינג נוסף, עלתה להרצות ענת ברנשטיין רייך, אשת עסקים ומשפטנית המשמשת גם כיו"ר לשכת המסחר ישראל-הודו.

בדרך מרתקת הציגה לפנינו ענת סיפורים ואנקדוטות מעולם המסחר והשיווק בהודו, שהראו לנו בעיקר כי ישנן גם דרכי חשיבה אחרות ושונות לגמרי ממה שאנחנו מכירים בעולם העסקי, והודו היא דוגמה מצוינת לכך.

 

תשאלו כמעט כל מטייל או תרמילאי שחוזר מהודו בעיניים נוצצות – וצמד המילים "עולם אחר" תמיד יעלה איכשהו.

הודו היא באמת משהו שונה מכל בחינה וזה בולט מהרגע שכף הרגל יוצאת מהמטוס לשדה התעופה ההומה של ניו דלהי.

מדהים שגם בעולם העסקים, שהוא לכאורה כל כך גלובלי וחובק עולם, יכולים להיות כאלה הבדלים בין הדרך המערבית שכולנו מכירים, לבין הדרך ההודית, שחלק מאיתנו כבר ניסו להכיר וניכוו, וחלק השכילו לרתום את הפלא הזה לטובתם ולחייך כל הדרך אל הבנק.

אז שיהיה לכולנו בהצלחה, ולא לשכוח – סאבקוץ' מילגה*

*הכל אפשרי

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *