חודש הנטוורקינג הבינלאומי שלי

את ההצהרה הבאה לא תצטרכו לחלץ ממני בכוח או באיומים:

אני מודה ומתוודה, אני מתה על נטוורקינג!

אני נהנית להכיר אנשים חדשים וליצור קשרים עבורי וגם עבור אחרים. הפילוסופיה של "הנותן מקבל" מתאימה לי מאוד. הגלגל של היקום מסתובב.

מדי יום שני, כבר למעלה מעשר שנים, אני נוטשת במיטה בעל מנומנם ויוצאת מהבית, לפעמים לפני עלות השחר, כדי להגיע בזמן למפגש של קבוצת ה-BNI שבה אני חברה בנס ציונה. רק בקצרה אספר ש-BNI, ראשי תיבות של Business Networking International, הוא ארגון בינלאומי עצום המתפרש על 70 מדינות ברחבי העולם ומפגיש מעל 240,000 בעלי עסקים ליצירת קשרים והפניות מתוך מחויבות לחברים בארגון. הקבוצה שבה אני חברה, כאמור נס ציונה, היא היום – לגאוותי הגדולה – הקבוצה הגדולה ביותר בארץ עם מחזור עסקי של 15,000,000 ש"ח!!! מה זה אומר? שחברי הקבוצה דיווחו על סה"כ הסכום הזה בגין עבודות שנוצרו להם בזכות החברות בארגון. אני מאד אוהבת את האנשים, החברים, האנרגיה החזקה של עשייה ופרגון שקשה לא לחוש בה מרגע שדורכים בפתח המתחם שבו מתקיימים המפגשים של הקבוצה.

אבל נס ציונה לבדה לא יכולה להכיל את הישות שנקראת מיכל חפר, וכך מצאתי את עצמי על מטוס לווארשה בירת פולין, כדי לקחת חלק בכנס הבינלאומי השנתי של ארגון BNI הבינלאומי.

פולין או לא, לא ישבתי שם לבד בחושך.

מי לא היה שם? חברי BNI מיפן, הודו, הונגריה, איטליה, אוסטרליה ואיפה לא. בנוסף זו היתה הזדמנות מצויינת לפגוש חברי BNI שהכרתי בין אם במציאות או וירטואלית מפעילותי הבינלאומית רבת השנים. אין כיף יותר גדול מאשר לפגוש אותם פנים אל פנים ולתת להם חיבוק חם. וכמובן, שמחתי להיות חלק מהמשלחת הישראלית המכובדת של חברים וחברי הנהלה שנסעו מהארץ לכנס.

 

מלבד הרצאות מעניינות ומינגלינג אינסופי וארוחות משותפות, היו לנו גם סיורים במפעלים מקומיים של חברי הארגון בווארשה בהם למדנו שיש מקום בארגון לעסקים גדולים ממה שבד״כ מקובל אצלנו בארץ. אחת הפעילויות הכייפיות של האירוע היה קרנבל המשלחות, שהזכיר במקצת את מצעד המשלחות בטקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים – כל משלחת עם תלבושות מסורתיות שמייצגות את ארצה, וגם אנחנו, המשלחת הישראלית, בעניבות כחול לבן, שרנו הבה נגילה, והנה מטוב ומנעים ונפנפנו בדגלי המדינה בגאווה רבה.

האם נחתי על זרי הדפנה? בחלומות שלכם!

בנוסף לפעילות שלי ב BNI הקמתי לפני כמה שנים פלטפורמה בשם פורום ליצ׳י לעסקים –  מקום מפגש לאנשי עסקים הפועלים בשוק הבינלאומי לקדם את ענייניהם העסקיים דרך נטוורקינג ומפגשים בין אנשים שיש להם רקע ואינטרס עסקי משותף. מדי כמה חודשים מתקיים מפגש של הפורום שעוסק כל פעם בשוק יעד אחר, עם הרצאות ופעילות נטוורקינג שקשורות לתחום. בשנים האחרונות המפגשים של הפורום מרוכזים בשוק הסיני ומתקיימים תחת השם ״שושלת מינג לינג״, אליה מגיעים מאות אנשים בצורה זו או אחרת לשוק העסקים הסיני.

לפני כמה שבועות, עמדתי שוב כמנחת האירוע, מול עשרות אנשי עסקים ישובים סביב שולחנות עגולים באולם גדול במלון ליאונרדו ברמת גן. מפגש שושלת מינג לינג התקיים בפעם הרביעית ובמהלכו למשתתפים היתה האפשרות להציג את עצמם ואת האתגרים שעימם הם מתמודדים בעבודתם מול השוק הסיני. נהניתי לראות את שטף השיחה הקולחת סביב השולחנות, את המבטים והחיוכים, טפיחות השכם ולחיצות הידיים הלבביות ובעיקר את כרטיסי הביקור שמחליפים ידיים במהירות הבזק.

לא יכולתי לחוש סיפוק יותר גדול מהדברים שאמרה לי בעלת עסק צעירה שניגשה אלי בסיום האירוע: ״תשמעי מיכל, התגשם לי חלום! כבר המון זמן אני חולמת לפגוש קשר עסקי בינלאומי מסויים, וכשכבר כמעט התייאשתי, פתאום הוא צץ לי כאן, היום, סביב השולחן הזה. אני בעננים!״. מבחינתי, כל העסק היה שווה רק כדי לשמוע מילים כאלה.

 

 

אז עכשיו אני שוב כאן, מול המחשב במשרדי הקט, נחה קצת מעודף האדרנלין ועומס המידע ומרגישה סיפוק עצום מכך שעולם העסקים הישראלי והבינלאומי פתחו את זרועותיהם לקבל בחיבוק אוהב חברת תרגומים קטנה וחמודה ממושב תלמי מנשה, והיא מצידה, מרגישה שם לגמרי בבית…

 

 

 

פוסט זה זמין גם ב: אנגלית

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *